Výstavba továrne by sa mala začať v roku 2024. Mala by stáť na ploche
viac ako 100 hektárov a vytvoriť tisíce pracovných miest, pričom s plným
spustením sa počíta v roku 2026.
Partneri momentálne rozhodujú o umiestnení gigafabriky v európskom
regióne, rozhodnutie o výbere lokality ešte nie je definitívne. Jedným z
kľúčových faktorov je silná podpora zo strany štátu a štátnych
inštitúcií pri výstavbe kritickej infraštruktúry, vydávaní stavebných
povolení a poskytovaní konkurencieschopnej štátnej pomoci.
"Európa má veľký potenciál, strategickú polohu a dlhú tradíciu v
automotive priemysle, na čo sa nám v InoBat podarilo nadviazať. InoBat
dokázal, že za pomerne krátky čas vie vybrať vhodnú lokalitu, úspešne
zvládnuť povoľovací proces a dokončiť výstavbu tak extrémne zložitej
technológie ako je továreň na batérie. Naše výskumno-vývojové centrum a
pilotná linka vo Voderadoch napredujú a technológia v ňom už funguje," priblížil riaditeľ InoBat Marián Boček.
Vysvetlil, že počiatočný plán stavať gigafabriku s kapacitou 20
gigawatthodín (GWh) bude možné postupne navýšiť. Spoločnosť Gotion
High-Tech dokonca plánuje vybudovať najväčšiu agro-solárnu elektráreň v
Európe, ktorá bude zásobovať gigafabriku zelenou energiou ako súčasť
tohto investičného programu.
Spoločnosť Gotion High-Tech už pritom pred dvomi týždňami oznámila
akvizíciu 25-percentného strategického podielu v InoBat AS. Gotion
High-Tech má s automobilkou Volkswagen (VW) exkluzívnu zmluvu na dodávky
EV batérií mimo Číny. VW zároveň vlastní 24,77-percentný podiel v
Gotion High-Tech a je najväčším akcionárom spoločnosti.